HTML

Putri Tours

Putriország utazik - becket neurozisblogja. Amikor becket boldogan bloggol (ezt most csak az alliteráció kedvéért...) a Blogspoton posztol. Link nincs, kutakodj! Előzetes moderálás nincs, de fenntartom az utólagos törlés jogát. Azaz: ha valami nem tetszik, ha ordenáré hülyeséget beszélsz, vagy bármilyen okból bánt a megjegyzésed, akkor törlöm, mint a pinty!

Közösség

Friss topikok

  • becketman: Hát a dobós tapasztalatom nagyon érdekes, valahogy asszimetrikus mindig: a Téti szülői értekezleté... (2011.06.01. 11:36) Rendkívüli szülői
  • Nerva: Mondjuk nekem az is furcsa, hogy épp az index fikázza Schmittet a helyesírása miatt. Muhaha. Fikáz... (2011.04.12. 08:41) Az első menetelés II.
  • eleve: Az oké, hogy tavaszvan, meg dolgoznikell, de ezek a szünetek hosszúak. (2011.04.07. 12:12) Magyarország Háry János Nemzetközi Tehetségkutató
  • becketman: Dehogynem - nekem az lenne. De ha mégsem az, akkor is megköszönném a munkavállalónak, a többiek ne... (2011.02.22. 14:23) Miért nem jogállam Magyarország
  • hétköznapi történetek: A fenti íráshoz kapcsolódva ajánlom mindenki figyelmébe Richard Dawkins: Isteni téveszme c. könyvé... (2011.02.20. 09:56) A buzikról meg a keresztényekről

Linkek

stresszblog

2010.09.16. 10:51 becketman

Meggyes-tesi II - A bárányok hallgattak

Megkaptam a választ a kérdéseimre, sőt sajnos többet is kaptam, mint ahány kérdésem volt. Úgy is mondhatnám, hogy olyan kérdésekre is választ kaptam, amiket még fel sem tettem.  Valami olyasmiben volt részem, amit ebben az országban mostanság nem tapasztaltunk. Közelről láttam az Izét (mit is : az "Életünk az elnyomásban" című tragikomédiát?!) Közelről láttam, hogyan teszi valaki idézőjelbe eddig megkérdőjelezhetetlen többévtizedes munkásságát.

A testnevelésórákról fogok beszélni, megint, erről az agyrémről, amit Esztergomban vezettek be idén szeptembertől az önkormányzati fenntartású iskolákban.

Az elképzelés (és az ukáz) röviden: a testnevelésórák száma egy héten kötelezően tíz lesz, (a minket érintő nyolcadik évfolyamon eddig 3 volt) amelyből hatot a délelőtti tanítási órákban, négyet pedig délután kell kötelezően teljesíteni. Ezen az évfolyamon a kötelező óraszám heti 25 volt, amelyet az iskola helyi tantervének teljesítése céljából 29,5 órára emelt. Ezt tudtuk, vállaltuk. Emelt óraszámban tanultak tárgyakat a srácok, nyilván ezért is vannak a Dobónak komplett évfolyamai a Műegyetemen, Corvinuson, stb. Ez most 36,5 órára emelkedett, a testnevelés óráknak köszönhetően. A kötelező órákhoz képest a túlterhelés 146%! Nem berzenkednék, ha sporttagozatos iskolába írattuk volna a gyereket annak idején. De mégse menjünk már el szó nélkül amellett, ha papneveldében kezd a gyerek, a végén meg kupleráj lesz belőle!

Előre szólok, ha valaki esetleg ezért jött volna ide: nem Meggyes Tamásról lesz szó. Illetve indirekt módon róla is, de engem most nem ő érdekel. Az, hogy én mit gondolok arról, aki előképzettség, gyakorlat és mindenféle ismeret nélkül tankönyvet mer "álmodni" a közösség pénzén, tantervet mer írni és átiratni, iskolákat képes puszta duzzogásból lekartágózni, az még két pixelt sem visel el a monitoron, nemhogy nyomdafestéket. Nem. De mondom, ez csak az érem egyik oldala. Most a demokráciáról ejtenék néhány szót. Ez a játék ugyanis többszereplős, de mostanában - különös tekintettel a választásokra - leginkább csak az egyik szereplő viselt dolgairól esik szó. Zsarnokot emlegetnek, meg félelmet, olyan emberek akiknek minden demokratikus eszköz a rendelkezésére áll a helyzet megváltoztatására.

Egyet vegyünk tudomásul: zsarnok, vagy zsarnokoskodó ember bármikor kerülhet hatalomba. A mi dolgunk nem az, hogy kiválasszuk azokat, akik talán nem azok, és őket tegyük meg vezetőinknek. Nem. A mi dolgunk, hogy úgy dolgozzunk és éljünk a demokrácia adta lehetőségekkel, hogy ezek a zsarnokok ne terjeszthessék ki a befolyásukat olyan területekre, ahol semmi keresnivalójuk. Nem abban kell reménykedni, hogy a következő majd "rendesebb" ember lesz, hanem ki kell állni magunkért, a közösségért, még akkor is, ha ez áldozatokkal jár!

Bementem erre az Izére, szülői értekezletre, a Dobóba. Készültem előtte már két napja, átnéztem NAT-ot, Közoktatási törvényt, a Dobó régi Pedagógiai Programját, meg amit tudtam. Az lett a vége, hogy valószínűleg igen, ezt meg lehet csinálni. Úgy tűnik, ha hazánkban a fenntartó - fentiekben a zsarnok -  úgy gondolja, hogy este hétig testnevelés órát kell tartani a kölyköknek, akkor - utólag - már nincs más alternatívája a szülőknek, mint kiíratni a gyermeküket. Persze csak akkor, ha előtte az iskola részéről a felelős vezető és a döntésben résztvevő iskolai szervezetek (iskolaszék - ha van, szülői munkaközösség, nevelői testület) szakmailag rendben lévőnek találja és elfogadja a változtatást és azt egy szakértő is megerősíti.

És itt van a marha nagy gond. Szeretném, ha megjegyeznénk ezt a pontot. Tehát: tulajdonképpen mindegy, hogy milyen korlátokat ad, vagy nem ad az egyébként távolról sem egyértelmű jogszabályhalom, amely közoktatásunkat hivatott igazgatni, végső soron szakmailag az oktatási intézmény jóváhagyásától függ a változtatás. Sőt, az előbb felsorolt törvények szellemiségétől teljesen idegen az a helyzet, hogy a fenntartó hoz szakmai döntéseket és azt próbálja rákényszeríteni az intézményekre. Nem. Ezeket a törvényeket szabadelvű oktatási szakemberek állították össze - bármennyire is szitokszó ez mostanság - akik hittek a szabad emberekben, a szakmaiságban és az önbecsülésben. Meg sem fordult a fejükben, hogy a fortélyos félelem majd újra a régi reflexek szerint igazgat.


Azt hallgathattam meg, hogy az iskola igazgatója, aki eddig jóformán ismeretlenül is bírta bizalmamat, megbecsülésemet, hogyan próbálja védeni, megmagyarázni és eladni a védhetetlent. Éveken át hallgattam őt évnyitón, évzárón, és ugyan nem tetszett, hogy félórákon keresztül sulykolja a srácokba a felsőbbrendűséget - egy tömény eredmény-felsorolás volt egy-egy ilyen esemény - de soha egy pillanatra sem fordult meg bennem, hogy szakmailag bármikor elvtelen kompromisszumokat kötne, sőt. Na, hát ez most oda. A tantestület passzív asszisztenciája mellett kínos és kényszeredett nevetgélést hallhattam tőle magyarázat gyanánt, a máskor okos poénok most egészen hamisan csengtek, és én szégyelltem magam. Olyanokat hallhattam, hogy: "...a fenntartó hajlandó eltekinteni a végzősök délutáni kötelező sportolásától .. .", "nem én írtam a levelet, csak aláírtam"," hosszú egyeztetések során ennyit sikerült elérni, ezt is nehezen", etc. Holott csak annyit kellett volna visszaírni már az első baromságra, hogy köszönjük a megtisztelő lehetőséget, de nem élünk vele, mert nem fér bele az iskola pedagógiai koncepciójába. Nem írom alá, takonykölyök, én (mi) ehhez nem adjuk magunkat! - csak hogy mindenki értse.
 

Igen, persze, tudom, hogy ez mivel jár Esztergomban. Tudom, hiszen én is írtam nemrég. Egyébként pont ott ment el a dolog. Akkor kellett volna kiállni a Sitkuék mellett, az egész brancsnak! Nem öreg, ezt nem csinálhatod, nem szüntethetsz meg a kicsinyes marhaságod miatt egy több mint háromszáz éves iskolát, hát ki vagy te ahhoz! Kiállt volna értük a nyolc suli tantestülete, az üzenet lett volna! Nem, nem tették. Lapítottak. Mi nem politizálunk, nem avatkozunk bele, az ő ügyük, a mi dolgunk a tanítás. Hát most fel van adva a lecke. Ők kerültek sorra. És nem hogy egységes ellenállás nem volt, hanem volt helyette engedelmes behódolás. Az igazgató  elmesélte néhány száz szülő előtt, hogy az iskola szakmai irányítása gyakorlatilag nem az ő kezében van. Megoldásnak olyan ötletek merültek fel, hogyan szerezzenek igazolást a gyerekek. Csaljanak. Papírozzák le. És ez lenne majd egyszer az elit. Ennyit adunk nekik útravalónak. Ez a rejtett tanterv első pontja, hogy jegyezzék meg egy életre! És ha legközelebb Kossuthról, Petőfiről, Hamvas Béláról beszélünk, meg persze bátor emberi kiállásról, akkor majd bólogassanak okosan, hátperszetanárúr...


Hát, senki nem volt ott, akinek helyén lett volna a szíve? Hogy vulgáris legyek: akinek helyén vannak a tökei?!


Szerencsés vagyok tudom, mert ilyen szempontból még nem tett próbára az élet. Tényleg nem szeretném, ha azt gondolná bárki, hogy nem mérlegeltem a helyzetet, hogy csak verem a más szervével a csalánt, ugatom a marhaságaimat itt, közben meg igazából nem az én egzisztenciámat veszélyeztetné egy ilyen elvszerű kiállás, nem engem rúgnának ki az iskola éléről.
És itt van a másik pont, amit jegyezzünk meg: ez nem egzisztenciális kérdés, ugyanis. Persze a személyes sorsot tekintve az is, de ezek az emberek, közoktatási intézményeink élén, elsősorban nem arra kaptak mandátumot a közösségtől, hogy megkeressék a napi betevőt. Arra kaptak mandátumot, hogy védjék és őrizzék ezeket az intézményeket, jelenlétük garancia legyen a szakmaiságra. Pozíciójuk a közösség bizalmán alapszik. Aláírási joguk van, nem pedig aláírási kötelezettségük! Ők a kapuőrök, ha mindent aláírnak, státuszuk értelmét veszíti!
Azonkívül példaképek is, tetszik, vagy sem. Amit tesznek modellértékű a közösség tagjai számára, felelősségük így tehát sokkal kiterjedtebb, messze túl nyúlik az intézményeiken. Ráadásul egy fiatal demokráciában kiemelt jelentősége van a fékek és ellensúlyok rendszere működtetésének. Mert van belőlük bőven! Nem lehet örökké arra hivatkozni, hogy: "nem lehetett mást tenni", "parancsra tettem"! A demokrácia nem attól az ami, hogy megválasztunk egy erős embert, aki majd megvéd bennünket a farkasoktól, hanem attól , hogy ismerjük a jogainkat, a lehetőségeinket és kimerünk állni értük! Olyan ember (emberek, mert a nevelőtestülettől ugyanezt várjuk el!), aki ilyen pozícióban van egy demokratikus jogállamban nekem ne mondja azt,hogy: "bocsánat, én mindent elkövettem, de nem tehettem mást.." mert az, ha ott van, hogy ezt elmondja, egyben azt is jelenti, hogy legalább egy dolgot még biztosan tehetett volna! Azért pedig külön szégyellem magam, hogy egy magamfajta - jellemóriásnak távolról sem nevezhető - semmirekellőnek kell erre felhívni a figyelmet!


Mindezt jól tudják azokban az országokban, ahol megharcoltak a demokráciáért. Vérrel fizettek, nem is kevéssel és nagyon jól tudják, hogy mibe került nekik. Éppen ezért nem adják könnyen, ha úgy érzik veszély fenyegeti, széles társadalmi bázison nyugszik a fent említett egymás melletti kiállás.
Mi ajándékba kaptuk a demokráciát, húsz évvel ezelőtt. Jobban mondva nem is kaptuk, egész egyszerűen nem figyelt ránk a nagyvilág egy kicsit, odapottyant elénk, felvettük és azt mondtuk: Emmegmi?! Né' má', szabadság! Figyi má', demokrácia! Hát ezzel meg mi a frászt csináljunk?!
Nem harcoltunk meg érte, nem is tudjuk mennyit ér. És mivel nem tudjuk mennyit ér, néha elég olcsón adjuk.

A táblán kint volt az órarend:  nyolcadik(!) óra vége 14.40 és csak utána jön még az edzés.  Meg a szakkör, zenesuli, korrepetálás, nyelvóra, kinek mi,  és persze készülni is kell másnapra, mert az elvárás persze maradt - végül is nem muszáj annyit aludni tizenegy évesen sem. Agyrém. És azok akiknek az a dolguk, hogy megvédjék a kölyköket az ilyen agyrémektől, nem álltak ki mellettük/értük, mert féltették a seggüket! 
Érdekes (szürreális? felkavaró?) volt nézni a gyakorlatias anyukákat, ahogy jegyzetelték a tudnivalókat: hogy mennyi lesz az osztálypénz; feliratos fehér póló kell tesire, vagy csak sima; hogyan lesz az igazolatlan, meg ilyenek.
 

Mit is mondtak, melyik oldalra kell varrni a csillagot: bal, vagy jobb? És számít, hogy pontosan milyen sárga?

PTI: 10+, a minap azt írtam, hogy hidegen hagy ki lesz Porfészek uralkodója. Hülyeséget írtam. Rohadtul nem hagy hidegen. Kurva mérges vagyok.

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://putritours.blog.hu/api/trackback/id/tr292299971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iridium 2010.09.16. 13:12:54

Jó írás! Sajnos érdemi lépés már nem fog történni októberig, úgy érzem addig le kell nyelni ezt a békát, nincs mese. Aztán 'majd meglátjuk'. (bár utálom ezt mondani)

sophiescholl 2010.09.16. 14:59:48

Bár nem vagyok jogász, de szerintem a Közoktatási tv egyértelműen fogalmaz óraszám ügyben:(3) A tanuló kötelező tanórai foglalkozása - a (4) és (6) bekezdés kivételével - nem lehet több

a) az első-harmadik évfolyamon napi négy tanítási óránál;

b) a negyedik-hatodik évfolyamon napi négy vagy öt (heti átlagban négy és fél) tanítási óránál;

c) a hetedik-nyolcadik évfolyamon napi öt tanítási óránál;

d) a kilencedik-tizedik évfolyamon napi öt vagy hat (heti átlagban öt és fél) tanítási óránál;

e) középiskolában - az f)-g) pontban meghatározott kivétellel - a tizenegyedik évfolyamtól napi hat tanítási óránál.
(az f.)g.) pont a szakképzésre vonatkozik.
Lehetőséget ad a Tv. a testnevelési órák számának növelésére is, de csak nem kötelező tanórai foglalkozás keretében (48§ 2.)
Az iskolák törvényes működésért az igazgató felel!

amazon1 2010.09.16. 15:17:45

Már igen régen olvastam ilyen gondosan megválogatott gondolatokat, talán két éve, mikor a Szt. Isván gimnázium igazi kálváriáját, egy nimad alak magasabb sebességfokozba kapcsolta. Azt hiszem most érkezett el az a pillanat, amikor szükségszerüen vissza kell kapcsolni, mert különben az elérni kivánt úticélhoz nem lesz elég az üzemanyag. Most még van esély visszaforditani az elhibázott döntések következményeinek hatásait, de ha újra Meggyes Tamás lesz a polgármester, akkor az Esztergom életében majd felér egy "Mohácsi vésszel". Ezért október 3-án a szavazó fülkékben döntsük el, hogy változás legyen és a szürke hétköznapokat közös akarattal változtassuk ünnepnapokká, hogy a nagy kérdésekben többé nélkülünk, döntések ne születhessenek. Tétényi Éva erre fogékony, és kész a Népfelség elvén müködtetni azt az önkormányzatot, amit Meggyes Tamás a paranoid nimand, vazalusaival szövetségben, önmagának kisajátitott.

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.09.16. 16:04:50

@sophiescholl:
Sajnos nem. Gumiszabály. Egyrészt az igazgató - a fenntartó egyetértésével - ennél magasabb keretet is megadhat, másrészt a testnevelés órák számának ilyen keretben egyáltalán kiadható maximuma talán csak az 1-4 évfolyamban van meghatározva egzakt módon. A többinél akármennyi lehet. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a törvényalkotó(k) egyszerűen nem számoltak azzal a lehetőséggel, hogy ezt egyszer a visszájára fogja valaki fordítani. Nagyon örülnék, ha valaki - közoktatási szakértő - elfogulatlanul megvizsgálná ezt a kérdést, nekem ennyit sikerült kihámozni a vonatkozó rendelkezésekből. Lehet, hogy csinálok az eddigi forrásokból egy külön posztot, hátha sikerül rendet tenni az ügyben.

De mindettől függetlenül: előbb kellett volna okosnak (és tökösnek) lenni.

videkinoe 2010.09.17. 00:01:59

Pár kérdést szeretnék feltenni.

Azt írod, hogy éveken át hallgattad az igazgatót évnyitón, évzárón. Feltételezem, hogy a 2010-es évzárón is ott voltál, ahol elhangzott az önkormányzat terve, miszerint ősztől heti 10-re emeli a testnevelésórák számát.

1. Te mint esztergomi polgár, dobós szülő érdeklődtél-e akkor, vagy a nyár folyamán bármikor erről a tervről? Jelezted-e nemtetszésedet akár az önkormányzat, az oktatási hivatal, a jegyző, az ombudsman vagy akár az iskola felé?

2. Tájékozódtál-e ennek a bejegyzésnek a megírása előtt, hogy mi (volt) a tantestület és az igazgatóság véleménye erről a tervről, és jelezték-e a problémákat ezzel kapcsolatban a hivatal, az illetékesek felé?

3. Tájékozódtál-e arról, mit tettek a szülők képviselői, hogy felhívják a döntéshozók figyelmét a törvényi hiányosságokra?

4. Azt írod, tisztában vagy vele, hogy mit jelent Esztergomban ellenkezni. Ha az igazgatóságnak és a tantestületnek "helyén lettek volna a tökei", és ennek következtében ez az iskola is "leépül", akkor azért írtál volna bejegyzést, mert a felelőtlen tanárok elvették a gyereked elől a normális tanulás lehetőségét?

5. A fenti esetben hova tennél 600 gyereket?

6. És Te, aki ott voltál ezen a bizonyos szept. 15-i közös szülői értekezleten, voltál-e olyan "tökös", hogy felszólaljál a szülők és a tantestület előtt, vagy éltél-e az igazgató által felajánlott lehetőséggel, hogy négyszemközt jelezd felé a kifogásaidat? Vagy még ennyit sem sikerült?

7. Azt írod, a Sitkuék mellett kellett volna kiállni. Te kiálltál mellettük? Vagy legalább a diktátum ellen? Mert én - mi - igen, kiálltunk, ott voltunk.

8. Azt írod, nem szeretnéd "más szervével verni a csalánt", és ez nem egzisztenciális kérdés. Bármilyen profán és gyenge érv is, de más szervével vered, és ez egzisztenciális kérdés is. A környék oktatási intézményei nem bírnak el egy tantestületnyi elbocsátott pedagógust - akik mint írod -, szintén emberek, tehát meg kell élniük valahogy és el kell tartani a családjukat.

9. Nem gondolod, hogy a demokratikus értékeket és jogokat nem csak a pedagógusoknak, hanem a szülőknek is - általában a polgároknak - kell védeni? Te hol, miként védted a nem túl régen indult blogodon kívül?

+1. Miért tűnt el délután óta a neved az adatlapodról? EZ egzisztencia kérdése?

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.09.17. 08:39:36

@videkinoe:

Huhh, jó sok kérdés! Megpróbálok válaszolni rá, bár úgy gondolom, hogy ez nem az a fórum. Ha azt akartam volna, hogy ezen vitatkozzunk, akkor a szeretgom fórumán indítok egy topikot. Nem, ez az én naplóm, az én blogom, az én gondolataim. Ez egy magánblog, nem pedig újság. Engem is meglepett, hogy milyen sokan kezdték el figyelni. Zavarba is hozott, én nem vagyok újságíró, aki magával a publikálással kapcsolatos álláspontját már helyére tette a fejében. Még csak most alakul. Blogot írni annyi, mint kitenni magadból egy darabot a többiek elé, hogy tessék, ez vagyok. Mint idegenek hívni a lakásodba vendégségbe. Majd ha Te írsz blogot, akkor lehet, hogy én leszek ott a vendég. Vendégségben meg az ember nem nagyon faggatózik, hogy ugyan már mégis hogy képzelted ezt az ülőgarnitúrát…

Mindenesetre a kérdések jogosak és hiba lenne, ha nem használnám ki az alkalmat, hogy végiggondoljam a Te nézőpontodból is! Köszönöm!
Már nem vagyok esztergomi polgár. Több mint három éve Dorogon élek. Tíz évig laktam Esztergomban. Dobós szülő az persze vagyok, ilyen módon valóban ott voltam a tanévzárón és hallottam a tíztesit. Bejelentette az igazgató valóban és be is söpörte érte a kacagást, tudniillik poénra vette mindenki. Még egyszer mondom: annak is volt szánva! Egy szó nem hangzott el arról, hogy ez mekkora trauma, hogy teljesen összeegyeztethetetlen az iskola eddigi pedagógiai koncepciójával, hogy nincsenek meg a feltételei és hogy tenni kellene valamit, amihez kéri a szülők segítségét. Nem. Valószínűleg ő sem hitte el, hogy tényleg megvalósul, ezért engedte poénra.
Gondolkodom itt a többi kérdéseden is, de semmi értelme pontról pontra haladni, mert igazából egy dologra vagy kíváncsi (és én is): mit tettem én? Viszont pont nem azért írtam ennyit odafent, hogy ez legyen most a kérdés. Ha erre vagy kíváncsi, akkor nem azt hallottad ki a gondolataimból, amit én mondani akartam. De akkor most elmondom: én mit tettem? Semmit! Illetve annyit mindenképpen, ami egy demokratikus rendszer működtetéséhez kell.
A többi tudniillik nem az én dolgom. Nem én vagyok a kapuőr. Ott, ahol az én dolgaim vannak, én ott tettem meg a magamét! Az iskolában másoknak kell!Megválasztottam a szülői munkaközösség vezetőjét, elolvastam a pedprogramot meg a házirendet. Matekoztam a fiammal. Mi a fenét kérsz rajtam számon?! Hogy nem vagyok forradalmár egy demokratikus jogállamban?! Hogy nem kezdek el vitatkozni egy borzasztó kínban lévő emberrel hatszáz másik előtt az aulában?! Te ezt tartanád a dolgok normális menetének?! Éppen azt mondom, hogy minden törvényi feltétel adott ahhoz, hogy ne jussanak el az ügyeink idáig! Csak mindenkinek tartani is kellene magát hozzájuk!
Nem, azt hiszem tényleg nem akartad megérteni az írás lényegét, ezért idemásolom neked, ez talán válasz lehet a maradék részére:
"...ezek az emberek, közoktatási intézményeink élén, elsősorban nem arra kaptak mandátumot a közösségtől, hogy megkeressék a napi betevőt. Arra kaptak mandátumot, hogy védjék és őrizzék ezeket az intézményeket, jelenlétük garancia legyen a szakmaiságra."
Van egy, a demokrácia működését biztosító jogrendszerünk. Vannak emberek, akik elvállalták, hogy ebben a rendszerben megteszik a maguk dolgát. Én ennyit kérek számon. Az én személyem lényegtelen, nem én vállaltam a feladatot ugyanis. Én is ebben a rendszerben élek, de nem feladatom a működtetése. Nekem egyelőre elég, hogy tanulom és tanulmányozom. Hagyom, hogy a másik is elmondja a véleményét és igyekszem megérteni. Végiggondolom a dolgaimat, kritikusan figyelem a rendszert és magamat is, tanulok. Igyekszem nem zsigerből, reflexből reagálni. Ez minden. Lehet, hogy kevés, lehet, hogy tehetnék többet is, de ez van.
És persze szavazom is, ha lehetőség van rá… :-)))

Nem lenne teljes a válasz, ha nem válaszolnék az utolsó kérdésre. Gondolkodtam rajta én is sokat. Magánemberként jogom van az inkognitóhoz, viszont igazad van abban, hogy ez ellentmondásban van/lehet a mondandóm tartalmával. A fő oka, hogy hagytam magam után Esztergomban egy családot, akik most ki vannak téve annak, hogy az én magánvéleményem következményeit viseljék. Ne legyen már olyan könnyű dolga annak, aki rosszban töri a fejét! És azért mert vannak ilyenek, azért ne én legyen a hibás. Az arcképem úgyis ott van, aki ismer, ismer. Itt vagyok én a szobaforradalmár, bármikor meghívhatsz egy kapucsínóra, dumálhatunk, nem fogok elbújni. A fiam dobós (ezt se gondoltam volna, de most örülök: a lányom maradt a Gyakorlóban). A felelősségnek egészen új dimenziói tárultak fel előttem.
Több gondolkodnivalót adott ez nekem, mint egy anonim nick-kel megírt provokatív komment, hidd el...

sophiescholl 2010.09.17. 09:49:31

@becketman: Idézd légy szíves a vonatkozó paragrafust, én ugyanis nem így látom, abból, amit olvastam a közoktatási tv-ben.

sophiescholl 2010.09.17. 09:50:50

@becketman: Mármint erre vonatkozóan: "Sajnos nem. Gumiszabály. Egyrészt az igazgató - a fenntartó egyetértésével - ennél magasabb keretet is megadhat, másrészt a testnevelés órák számának ilyen keretben egyáltalán kiadható maximuma talán csak az 1-4 évfolyamban van meghatározva egzakt módon. A többinél akármennyi lehet..."

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.09.17. 09:57:52

@sophiescholl:
Azon leszek, szerintem csinálok egy külön posztot erre. Sőt, meg is fogom vitatni a tanáraimmal, a hétvégén suli van ugyanis.
Pedagógia szak... :-)))))))

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.09.17. 11:14:01

"Arra kaptak mandátumot, hogy védjék és őrizzék ezeket az intézményeket, jelenlétük garancia legyen a szakmaiságra."

Oh, áldott ártatlanság...

Ezzel szemben a valóság természetesen más.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.09.17. 11:15:05

Meggyes megmondta: az igazgató dolga elsősorban védeni a fenntartó érdekeit. Szülő, gyerek, tanár alapvetően felesleges bonyodalom egy iskola életében.

dula 2010.09.17. 14:34:49

Hát igen. Rohanjon ki Zrínyi! Aztán ha már fut a török, megyünk mi is.
Én spec. ott voltam azon a SZMK ülésen, ahol megjelent az önkormányzat oktatásügyi osztály vezetője.
Nem kérni jött, hanem diktálni, újra és újra elmondani az álláspontjukat.
Olyan felvetésekre, hogy törvénytelen a határozat, hogy nincsenek meg a feltételek, a válasz az volt -nem szó szerint értendő- hogy "...tudjuk, na és akkor? Máskor is történnek törvénytelen intézkedések..."
A bejáró gyerekek este 7-8 körül fognak hazaérni! "...örüljenek, hogy ide járhatnak Esztergomba..."
Ilyen hozzáállás mellett simán elképzelhető, hogy előre közölték az igazgatóval, van más, aki végre fogja hajtani.

A polgármester megfelelési kényszere a testnevelés és arrogancia szakos nagyfőnökének a gyerekeken csattan.
Az októberi ismételt megválasztása esetén joggal gondolhatja majd, hogy ezek szerint ezt is megteheti...

adelheid 2010.09.18. 01:28:20

Sok mindennel egyetértek abban, amit írsz, tulajdonképpen mindennel, csak árnyaltabban látom a helyzetet. Igazad van abban, hogy „gumi” szabályokról beszélsz. Az iskola a pedagógiai program alapján működik: ezt vagy ennek a módosítását a szülők is véleményezik – ahhoz, hogy ez ne formális legyen, az elfogadás előtt nekik is tájékozottnak kell lenniük. Akkor lehetett/kellett volna tiltakozni. S igen: a programot a tantestület fogadja el… ezek szerint elfogadták. Onnantól…
"...ezek az emberek, közoktatási intézményeink élén, elsősorban nem arra kaptak mandátumot a közösségtől..."
Itt nagy tévedés van: az igazgatók nem a közösségtől kapják a mandátumukat, hanem a képviselő-testülettől, Esztergomban pedig tudjuk, hogy mit jelent a testületi döntés.
A közösségtől mandátumot kapott képviselők ellenőrzése, számonkérése azonban még iskola-ügyben sem csupán a tanárok és az igazgató felelőssége. A szülőké is.
Az egyik kommentben azt írod: "Mi a fenét kérsz rajtam számon?! Hogy nem vagyok forradalmár egy demokratikus jogállamban?!" És Te nem ugyanezt kéred számon az igazgatón, a tantestületen? Iskolát igazgatni szegődtek, tanítani – nem egy ne-minősítsem-fenntartóval szabadságharcot vívni.
Azt írod, az igazgató nem kért az évzárón a szülőktől segítséget. Tudod, mi volt Sitku felmentésének indoka? Nem tudta megfékezni a gyerekek és szülők véleménynyilvánítását. Tudod, miért indítottak huszonkettőnk ellen fegyelmit, miért bocsátottak el hetünket? Kivittük a nyilvánosság elé a problémákat, nyilatkoztunk a sajtónak… A dobós igazgató viselkedése ebben a kontextusban értelmezendő… Sütő András valahol azt írja: ’A fű meghajlik a szélben, de megmarad, uram.’ Habitus kérdése, hogy egy közösségért felelősséget viselő ember ezt választja-e, vagy a közösséget veszélyeztetve szembeszáll. A 3. lehetőség, hogy feláll – akkor azonban csak magával kapcsolatban hoz döntést. S abban biztosak lehetünk, hogy találnak a helyére szolgalelkű végrehajtót. Nem kell messzire menni a példáért.
Az István szétverésének elszenvedő részeseként én is azt gondolom, hogy ha Sitku leváltásakor a város minden iskolájának pedagógusa tiltakozik, s nem vagy tucatnyian rajtunk, a mi gyerekeinken és szüleiken, szimpatizánsokon kívül - lehet, hogy másképp alakul. Ehhez azonban valószínűleg kell néhány évtized, mint évszázadok az angol gyephez. Igen, intézményesen nem állt mellénk senki. Ez tény – nem keserűséggel mondom, hanem azzal a tapasztalattal, hogy a demokrácia a fejekben nem született meg magától '90-ben: addig, amíg az egyes közösségek magukat féltve nézik a másik pusztulását, az abszolút elfogadhatatlan közös fellépéssel történő elutasítása helyett pici kompromisszumokat kötnek, mindig meg lehet fojtani a tiltakozót. Tanulunk, csak akkor tiltakozunk, ha a saját életünkbe avatkozik bele a hatalom. Mint te most. (A többiek is csak az itt-ott élő családjukat, munkájukat féltik.) Sok mindenkinek sok mindent meg kell élnie, hogy a közösség kimondja: ne tovább. Nemsokára kiderül: itt tartunk-e már.
Én, mi tiltakoztunk (lásd a SzIG címke alatti bejegyzéseket – de nem csak itt). Más volt a szituáció. És utólag sem tennék másként.

ZM
egyelettajairol.blogspot.com/2010/09/keson-ebredok.html

csrudolf 2010.09.18. 11:32:47

Azt gondolom, ez egy tipikus Magyar történet egy kiváló alapgondolat tökéletlen kivitelezése.
A beteg egészségügyet kevesebb beteggel nagyon könnyen lehetne gyógyítani és ebben igen nagy szerepe, lenne a rendszeres sportolás megszerettetésének, ellenben a kötelezőtételével. Életvitelszerű sportolás már heti 2-3 alkalom, ha ez eléri a 30-60 perces időtartamot az a genetikailag kódolt betegségek megelőzésére biztos nem gyógyír, de minden másra igen. Szokták idézni Juvenalis-t ”Orandum est, út sit mens sana in corpore sano” azonban az sem baj, ha belénk nevelődik, hogy tegyünk érte.
Van mögöttem harmincöt év sport múlt / kezdés, iskola és sport, profizmus, TF, edzői sikerek és kudarcok valamint egy kevés világlátás / nem a nem szeretem Őket, beszél belőlem, hanem a tapasztalat.
Az is lehet, hogy kevés helyen fordultam meg a világba, de ekkora szakmai dilettanizmussal nem sikerült találkoznom, hogy 6-tól 18-éves korig heti 10 alkalommal testnevelés óra vagy a délutáni helyett edzés KÖTELEZŐ jelleggel.
Ez csak saját vélemény bár lehet, hogy az Ó-ókorból való, 14-éves korig a heti 5 edzésnél többnek értelme erősen megkérdőjelezhető az életkori sajátosságok miatt. Az úszás lehet kivétel.
Állítólag ezért született ez a döntés.
”A heti 10 testnevelés óra bevezetésével a városnak az volt a célja, hogy Esztergomban lelkileg és testileg egészséges ifjúság, szellemileg ép generáció nőjön fel.”

Ezzel biztos, hogy nem fogják elérni csak az ellenkezőjét.

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.09.19. 12:41:27

@csrudolf:
Köszönöm a hozzászólást, az utóbbi pár napban felmerült bennem némi kétség, hogy nem tulajdonítok-e nagyobb jelentőséget a kérdésnek, mint amennyit valójában jelent. Válaszod megerősítés, hogy nem, nem csak a bevezetés módja, ideje és mértéke, de szakmai tartalma is hibás. És nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel. Ez ugyanis eddig még nem is került szóba.
Köszönöm a többieknek is, már fogalmazom a válaszokat... :-)))
süti beállítások módosítása